رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی گفت: طرح اصلاح برخی مواد قانون نظام وظیفه عمومی ارائه شده به مجلس و دولت، مواردی را در زمینه افزایش حقوق پرسنل وظیفه مطرح کرده است.

محمدجواد‌ زاده کمند یادآور شد: درصورت تصویب این طرح در دولت و تأمین منابع مالی آن از سوی مجلس، پیش‌بینی می‌شود افزایش حقوق شایسته‌ای برای پرسنل وظیفه در نیروهای مسلح اعمال شود.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی همچنین گفت: خرید خدمت سربازی در دستور کار نیروهای مسلح نیست.وی در حاشیه افتتاح ساختمان معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران افزود: هیچگاه موضوع خرید و فروش دوران خدمت سربازی در دستور کار نیروهای مسلح و کشور قرار نخواهد گرفت.

به گزارش مهر، این مسئول ناجا همچنین از افزایش 5/2برابری استفاده از توان افسران و درجه‌داران براساس مدارک تحصیلی و تجارب فنی و حرفه‌ای آنان در محل خدمتی‌شان در سال‌جاری خبر داد و افزود: با این اوصاف به‌کارگیری نیروهای وظیفه در پادگان‌ها و مراکز نظامی براساس مدارک تحصیلی و حرفه‌ای آنان بیشتر خواهد شد.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در عین حال خاطرنشان کرد: وظایف اصلی و اساسی نیروهای مسلح تربیت و آماده‌سازی‌ پرسنل وظیفه در راستای تأمین امنیت و مقابله با دشمن در مواقع احتمالی است.

زاده کمند همچنین با اشاره به اصلاح برخی مواد قانون نظام وظیفه عمومی ناجا به‌منظور خوشایند‌سازی‌ فضای سربازی جوانان در کشور گفت: اصلاح طرح فوق موارد تصویب را در مجلس شورای اسلامی می‌گذراند.

به گفته وی، امید است با توافق دولت و مجلس منابع مواد قانونی اصلاح شده قانون نظام وظیفه عمومی ناجا فراهم تا زمینه معیشت آسان‌تر برای سربازان در نیروهای مسلح فراهم شود.

بررسی «حذف معافیت سه برادری»  در کمیسیون

از سوی دیگر اعلام شد موضوع «حذف معافیت سه‌برادری»  این هفته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی می‌شود.حسین نقوی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،  در گفت‌وگو با ایسنا، 

در مورد ردمعافیت برادر سوم توسط شورای نگهبان، با بیان این مطلب گفت: این ماده از مصوبه اصلاح قانون نظام وظیفه، پس از تصویب کمیسیون در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با تصویب نمایندگان مجلس برای تأیید نهایی به شورای نگهبان فرستاده شد که شورای نگهبان آن را به‌دلیل مغایرت با قانون، تأیید نکرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: ایراد شورای نگهبان به معافیت برادر سوم هفته جاری در کمیسیون بررسی می‌شود تا مغایرت و ایراد آن رفع شود.

کد خبر 100095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز